Alan Wake 2, PS5 Pro’da kaliteyi yukarı çekiyor

Alan Wake 2, PS5 Pro güncellemesi alacak oyunlar arasında yer alıyor. Remedy Games yükseltilmiş konsola yönelik yaklaşımını ayrıntılı bir şekilde anlattı.

Stüdyo resmi blogundan yaptığı açıklamada, Kalite Modu’nun 30 fps’de çalışma pahasına ray tracing (ışın izleme) içereceğini ancak yamanın Performans Modu’na da büyük iyileştirmeler getireceğini belirtti.

Remedy’nin Northlight motor ekibi, Alan Wake 2’nin arkasındaki teknolojiyi güncellemek için epey zaman harcadı ve PS5 Pro geliştirmelerinde ışın izleme öne çıkarıldı.

Alan Wake 2, PS5 Pro, ray tracing, ışın izleme

Alan Wake 2 – Kalite ve Performans Modları

Alan Wake 2, PS5 Pro’da Kalite ve Performans modlarında Sony’nin yapay zeka destekli yeni PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR) yükseltme teknolojisini kullanıyor.

Kalite moduna ışın izleme getirilirken, Performans Modu, temel PS5’in Kalite modu seviyesine yükseltildi. Grafik seçeneklerine dair detayları ve görüntüleri aşağıda görebilirsiniz:

Kalite Modu

PS5 Pro Kalite modu, oyunun temel PS5 sürümünde bulunmayan ışın izleme özelliğine sahip olacak.

  • Işın izleme ile 30 fps
  • Işın izlemeli yansımalar (opak ve şeffaf)
  • Çıkış çözünürlüğü 3840 x 2160 (4K)
  • Render çözünürlüğü 2176 x 1224

Performans Modu

PS5 Pro’daki Performans Modu, temel PS5’e kıyasla önemli ölçüde daha yüksek çıkış çözünürlüğüne ve daha fazla görsel ayrıntıya sahip. Pro Performans modu, temel PS5’in Kalite moduyla yaklaşık olarak aynı görüntü kalitesi (işleme) ayarlarını kullanır.

Genel görüntü kararlılığı, sis, hacimsel aydınlatma ve gölge doğruluğu Pro’da iyileştirildi.

  • 60 fps
  • Temel PS5 Kalite moduyla yaklaşık olarak aynı render (görüntü kalitesi) ayarlarını kullanır.
  • Temel PS5 Performans modu sürümü daha düşük render (görüntü kalitesi) ayarlarında çalışır.
  • Render çözünürlüğü 1536 x 864
  • Çıkış çözünürlüğü 3840 x 2160 (4K)
  • Temel PS5 sürümü 1440p çıkış verir.

Remedy, 60 fps Performans modunun çıkışını 1440p’den 4k’ya yükseltmek ve PSSR eklemek de dahil olmak üzere birden fazla deney yaptığını belirtti. Bu, hareket halindeyken görüntü netliğini ve kararlılığını olumlu yönde etkiledi.

Öte yandan dahili işleme çözünürlüğünü artırmak, donanım ne kadar güçlü olursa olsun çok fazla işlem gücü tüketiyor. Ancak deneylerde, tüm gücü işleme çözünürlüğüne koymak bile çıktı görüntüsünde veya kalitesinde zar zor fark edilebilir bir değişim sağladı.

Alan Wake 2, Saga Anderson, FBI

Yeni yapay zeka tabanlı yükseltme yöntemleriyle görsel kaliteyi artırmak için daha fazla piksel eklemek kolay bir iş değil. Bu nedenle 30 fps’de kalarak en yüksek kaliteye yönelmeyi tercih ettiler.

Alan Wake 2 dünyası, ışın izleme efektleri sayesinde konsolda eskisinden daha doğru bir şekilde görünüyor ve karmaşık ışık koşullarında görüntü daha kararlı hale geliyor.

Bu tarz bir oyunda karmaşık ışık-malzeme etkileşimleri ve zengin ortamları, donanıma bağlı olarak tek bir ışın izleme efektinin bile izlenmesini, gölgelendirilmesini ve gürültünün giderilmesini zorlu hale getirebilir.

PS5 Pro, 7 Kasım’da raflarda yerini alacak. Daha ayrıntılı testler göreceğiz ancak 30 fps’nin geri dönmesi moralleri bozdu… Takipte kalın!

Yorum yazın

E-posta adresiniz gösterilmeyecek.