Eski PlayStation başkanı, AA oyunların geri dönmesi gerektiğini yineledi

Eski PlayStation başkanı Shawn Layden, düşük bütçeli AA oyunların yerini AAA oyunların almasının sektör için “ölüm cezası” olduğunu söyledi.

Gamescom Asia’da konuşan Layden, şirketlerin daha az risk almasıyla birlikte üç haneli milyonlara mal olan AAA oyunlara güvenmenin yaratıcılığı engellediğini belirtti.

GamesIndustry.biz‘in haberine göre yönetici, sektörün rekorları kıran oyunlara olan tutkusunu bir kez daha eleştirdi. Büyük bütçeli yapımların, çok sayıda devam oyunu ve taklit gelmesinin nedeni olduğunu savundu.

Shawn Layden

Layden, “Amacı para kazanmak olanlar, ‘Eğer Fortnite bu kadar sürede bu kadar para kazandıysa, benim Fortnite taklidim de şu kadar sürede bunu kazanabilir’ diyor. Bugün oyunlarda [stüdyo birleşmeleri ve satın almalar] ve yüksek üretim maliyetiyle yaratıcılığın çöktüğünü görüyoruz.” dedi.

PlayStation efsanesi ayrıca yayıncıların bir oyun yaparken ilk düşündükleri şeyin para kazanmak olmaması gerektiğini öne sürdü: “Bana AA oyununuzu sunacaksanız ve sunumunuzun ilk iki sayfasında para kazanma ve gelir, abonelik planınız varsa, ben yokum. İlk sayfanız ‘Bu oyunun yapılması gerekiyor ve işte nedeni’ olmalı.”

Oyun sektörünün şu anki durumuna bakıldığında Layden kesinlikle haksız değil. Şirketler birbirini yutma ve en yüksek kaliteli oyunlarla oyuncuların aklını çelme yarışında.

PlayStation, Astro Bot ile daha mütevazı oyunların ne kadar başarılı olabileceğini kanıtladı. Ancak bu tarz oyunlar günümüzde nadir ortaya çıkıyor.

PS5 Pro, PlayStation 5 Pro

Oyun konsollarında güç yarışı sona erdi

Layden, oyun konsollarında güç yarışının durakladığına ve tüketicilerin çoğunluğunun çok yüksek seviyede güçlü makinelerle ilgilenmediğine inandığını söyledi.

Eski PlayStation başkanına artan geliştirme maliyetleri göz önünde bulundurulduğunda, kademeli olarak daha güçlü konsolların peşinde koşmanın gelecekte sürdürülebilir olup olmayacağı soruldu.

Layden, “Bunları 30 yıldır bu şekilde yaptık, her nesilde bu maliyetler arttı ve biz de buna uyum sağladık. Artık uçurumun kenarına geldik, merkez dayanamıyor, daha önce yaptığımız şeyleri yapmaya devam edemiyoruz.” şeklinde yanıt verdi.

“Durağanlaştı. Donanım geliştirmenin ‘aradaki farkı sadece köpekler duyabilir’ dediğim aşamasındayız. Oyununuzu oynuyorsanız ve güneş ışığı pencerenizden televizyonunuza geliyorsa, ışın izlemeyi görmüyorsunuz. Çok optimum olması gerekiyor… Bunları görmek için karanlık bir odada 8K monitörünüzün olması gerekiyor.

Terafloplar için savaşıyoruz ve bu bizim için uygun bir yer değil. İçerik konusunda rekabet etmemiz gerekiyor. Kutunun özelliklerini yükselterek, tavana ulaştığımızı düşünüyorum.”

Layden her ne kadar donanım tarafını çok fazla önemsemese de PlayStation aynı fikirde değil gibi görünüyor. Konsol devi yakında PS5 Pro konsolunu piyasaya sürecek.

Üstelik yeni modelin öne çıkan vaatlerinden biri geliştirilmiş ışın izleme oldu. Buna karşılık Xbox cephesinden henüz bir cevap gelmedi.

Yorum yazın

E-posta adresiniz gösterilmeyecek.