PlayStation efsanesi Shuhei Yoshida 31 yılın ardından emekli oluyor
PlayStation markasının arkasındaki en önemli isimlerden biri olan Shuhei Yoshida, şirkette geçirdiği 30 yılı aşkın sürenin ardından emekli olacağını duyurdu.
Haberi PlayStation Blog üzerinden paylaşan 60 yaşındaki yönetici, markanın 30. yılını kutlarken, ayrılıp yola devam etmek için doğru zamanının geldiğini hissettiğini söyledi.
Konsol devinin efsane ismi, 15 Ocak 2025 tarihinde görevinden ayrılacağını belirtti. Böylece eski PlayStation başkanı Jim Ryan’ın ardından kritik bir isim daha emekli olacak.
Yoshida ilk PlayStation konsolundan daha eski
Yoshida ilk konsolun piyasaya sürülmesinden bir yıl önce, 1993’te PlayStation projesine katıldı. Nisan 2000’de Sony Computer Entertainment America’da Başkan Yardımcısı oldu.
2007’de Sony Computer Entertainment Worldwide Studios ABD’de Kıdemli Başkan Yardımcısı olarak görev aldı. Ardından 2008’den 2019’a kadar SIE Worldwide Studios başkanlığını yürüttü.
Yönetici şu anda bağımsız oyunlardan sorumlu olan PlayStation Indies Initiative’in başkanlığını yapıyor. Büyük başarı hikayesinde imzası olan isimlerden biri olarak artık şirkette misyonunu tamamlandığını düşünüyor.
Yoshida, PlayStation Blog’da verdiği röportajda şirkette geçirdiği uzun serüven hakkında şunları söyledi:
“Başından beri PlayStation’dayım ve bu benim PlayStation’daki 31. yılım. Şirkette 30 yaşına geldiğimde, artık hayatıma devam etme zamanım gelmiş olabilir diye düşünüyordum.
Biliyorsun, şirket harika gidiyor. PS5’i seviyorum, bu platforma çıkan oyunları seviyorum. Ve saygı duyduğum ve hayran olduğum yeni nesil yönetimlerimiz var. PlayStation’ın geleceği için çok heyecanlıyım.”
Ekipte teknik becerisi olmayan tek üyeydi
Yoshida, 1993 yılında PlayStation’ın babası olarak anılan Ken Kutaragi’nin ekibinin ilk üyelerinden biriydi ve şirket olarak takıma katılan teknik olmayan ilk kişiydi. O dönemde Sony, konsolu çıkarmayı planlamaya başlamıştı.
Hesap yönetimi alanında lider olarak görevi, PlayStation oyunları yapmaları için Japonya’daki yayıncıları ve geliştiricileri ikna etmekti. O dönemi eğlenceli ama zorlu olarak tanımlıyor. Çünkü o zamanlar sektörde 3D grafik teknolojisine inanç azdı.
Yoshida, Sony’den ayrıldıktan sonra ne yapacağını açıklamadı ancak sahneden tamamen çekilmek için erken olabilir. Sektöre tecrübesiyle yön vermeye devam edebilir.