SIE Japan Studio, hit oyun yapamaması nedeniyle kapatılmış
Sony Interactive Entertainment bünyesindeki Japan Studio, Nisan 2021’de kapatılmıştı. Stüdyonun kapatılmasını arkasındaki sebep belli oldu.
Eski PlayStation başkanı Shawn Layden, yeni bir röportajda geliştiricinin dağılmasıyla ilgili bazı bilgiler verdi. Kapatıldığını görmek onu üzmüş olsa da, Sony’nin bu kararı neden aldığını anlıyor.
IGN‘e konuşan Layden, Japan Studio’nun bir süre hit bir oyun yayınlamadığını ve bunun çok sayıda Japon geliştiricinin karşılaştığı bir sorun olduğunu düşünüyor.
Ayrıca mükemmel bir geçmişe sahip olan stüdyoların PS3 dönemindeki teknik değişim nedeniyle sorunlar yaşamaya başladığı ve birçoğunun eski ihtişamlarına geri dönemediği görüşünde.
Layden, “Eskiden kalma çok fazla sıkıntıları vardı. Bir stüdyonun bir süredir hit bir şey yapmaması zor, sonra bunun nasıl bir his olduğunu unutuyorlar.” dedi.
Yönetici, Sony’nin Japan Studio ekibinden doğan Astro Bot geliştiricisi Team Asobi’ye yaklaşımının “bir bonsai ağacını budamaya” benzetiyor.
PlayStation’ın sembol ismi, Capcom ve Bandai Namco Entertainment gibi Japon geliştiricilerin iyi bir yerde olduğunu ancak Square Enix, Koei Temco ve Konami gibi diğerlerinin zorlandığını düşünüyor.
Japan Studio, Ape Escape, Shadow of the Colossus, Locoroco, Gravity Rush, Ico, Knack, The Playroom, The Last Guardian ve Astro Bot Rescue Mission gibi popüler oyunlarıyla tanınıyor.
Ayrıca Bloodborne, Demon’s Souls, Patapon ve Ghost of Tsushima gibi sevilen oyunlarda ortak geliştirici olarak rol aldı. Ancak son yıllarında yeterince ticari başarı yakalayan oyunlar yapmadılar…
Stüdyonun halefi olan Team Asobi, yeni oyunu Astro Bot ile önemli bir başarı yakaladı. Görünüşe göre yapılan değişim meyvesini vermeye başladı.