Bulut destekli Ubisoft Scalar teknolojisi, daha büyük oyun dünyalarının kapısını açacak

Ubisoft Stockholm tarafından geliştirilen Ubisoft Scalar, geliştiricilere zaman veya donanım kısıtlaması olmaksızın oyun geliştirebilecekleri bulut bilişimi kullanan yeni bir temel teknoloji olarak tanıtıldı. Teknoloji, daha büyük oyun dünyaları yaratmaya yardımcı olacak.

Oyun geliştirmede bilgi işlem gücü söz konusu olduğunda her zaman bir kısıtlama vardır. Oyunlar geliştikçe, onları oluşturan motorlar da karmaşıklaşıyor. Sonuç olarak güncellenmesi ve iyileştirilmesi gitgide daha zor hale geliyorlar. Ubisoft Scalar, oyun motorunu oluşturan parçaları birbirinden tamamen bağımsız olarak yinelenebilir ve test edilebilir hale getiriyor.

Ubisoft Scalar, donanım sınırlamalarını aşmak için bulut bilişimi kullanıyor

Ubisoft, Soru-Cevap şeklinde paylaşılan bir basın bülteninde Ubisoft Scalar’ın amacını detaylandırdı. Teknoloji, oyun motorlarının karmaşık görevleri yerine getirmesini kolaylaştırmayı ve gerçek zamanlı olarak güncellenirken oyun dünyalarının daha fazla oyuncu tarafından doldurulabilmesini hedefliyor.

Ubisoft Scalar, Amazon Luna veya GeForce Now gibi bir bulut akış hizmeti değil. Aslında geliştiricilerin yerel donanımında sınırları ortadan kaldırmak için işlem gücünün çoğunun bulut tarafından desteklendiği bir teknoloji olarak tanımlanıyor.

Yöntem, daha fazla oyuncunun tek bir ortak dünyada olmasını ve yeni sosyal deneyimlerin uygulanmasını kolaylaştıracak. Geliştiriciler, yerel makinelerinde oyun motorunun sadece bir parçasını kullanabilecek ve yalnızca ihtiyaç duydukları aracı kullanarak daha hızlı ve donanıma fazla bağlı kalmadan çalışabilecek.

Avatar: Frontiers of Pandora

Ubisoft Scalar Ürün Yöneticisi Per-Olof Rommell, aracın donanım tarafında ortaya çıkan bazı sınırlayıcı faktörleri hafifleteceğini belirterek şunları aktardı:

“Sınırlamalar, oyun yaptığımız sürece hep vardı. Oyun geliştiricileri, zaman içinde oyuncuların görmemesi için bu sınırlamaları gizleme ve atlama konusunda gerçekten başarılı oldular. Bu bizim uzmanlığımız. Ubisoft Scalar’ın yapmamıza sağladığı şey, basitçe kısıtlamalardan kurtulmak.”

Ubisoft Stockholm, teknolojiyi sergilemek için yeni bir IP üzerinde çalışıyor. Yakında bulut bilişimin oyunlara getireceği yenilikleri gösterecekler. Ubisoft’un açık dünyalara olan tutkusu göz önüne alındığında, kesinlikle gelişimlerine yardımcı olacaktır.

Yorum yazın

E-posta adresiniz gösterilmeyecek.