Battlefield geliştiricisi DICE’ın yaratıcı yönetmeni Craig Morrison görevinden ayrıldı
Battlefield serisinin arkasındaki EA DICE önemli bir ismi daha kaybetti. Stüdyonun tecrübeli yaratıcı yönetmeni Craig Morrison görevinden ayrıldı.
Yönetmen, LinkedIn profiline göre geçtiğimiz ay yaklaşık üç yıl geçirdiği Battlefield geliştiricisinden ayrıldı. Artık Stockholm, İsveç merkezli yeni bir stüdyo olan Blue Scarab Entertainment’ta aynı rolü üstleniyor.
Morrison, DICE’ın öncesinde Funcom’un Montreal stüdyosunda 9 yıl geçirdi. Ayrıca Blizzard’da geçirdiği 8 yılın yaklaşık iki yılında World of Warcraft’ın baş tasarımcısı olarak görev yaptı.
EA’in DICE stüdyosuna Ağustos 2021’de yaratıcı yönetmen olarak katıldı ve ertesi yıl stüdyo genelinde aynı görevi yapmak üzere terfi etti. Görevi, kendi alanında stüdyoya ve Battlefield’a liderlik etmekti.
Morrison’ın stüdyoda işe başladıktan üç ay sonra EA, serinin geliştirme yapısında kapsamlı değişikliklerin yanı sıra “bağlantılı bir Battlefield evreni” yaratma hedefini duyurdu.
Bu planların bir parçası olarak, eski yaratıcı yönetmen Lars Gustavsson, 22 yıllık yolculuğunun ardından DICE’tan ayrıldı. Respawn ve Infinity Ward’un kurucu ortağı Vince Zampella, tüm Battlefield serisinin sorumlusu olarak yeni bir rol üstlendi.
Geçen ay EA, tek oyunculu bir Battlefield oyunu üzerinde çalışmak üzere 2021’de kurulan Ridgeline Games’i kapattığını duyurdu. Kısa süre öncesinde stüdyonun kurucu ortağı Halo ortak yaratıcısı Marcus Lehto, kişisel nedenlerden dolayı şirketten ayrılmıştı.
Ridgeline’ın kapatılmasının ardından, tek oyunculu Battlefield projesi, Need for Speed oyunlarının arkasındaki Criterion Games’e devredildi. Stüdyo zaten son yıllarda seriye yardım ediyordu.
EA stüdyolarında yaprak dökümü önemli isimlerle devam ediyor. Bu karmaşanın içinde Battlefield’ı yeniden ayağa kaldırabilirler mi? Zaman gösterecek…