Hades’in yönetmeni, PS5’e özel Returnal ile aralarındaki benzerlikten övgüyle bahsetti
Housemarque’ın PS5’e özel oyunu Returnal, yılın en iddialı oyunlarından biri olarak piyasaya sürüldü. Supergiant Games’in ödüllü aksiyon RPG oyunu Hades’in yönetmeni Greg Kasavin, Returnal’ın favori oyunlarından biri olduğunu açıkladı.
ComingSoon’dan Michael Leri’ye konuşan Kasavin, Returnal’ın 2021 yılındaki favori oyunlarından biri olduğunu ve oyuna düzinelerce saat harcadığını belirtti. Başarılı yönetmen, Returnal’ın roguelike yapısına yaklaşımını övdü ve Supergiant Games’in Hades oyununda gösterdiği yaklaşıma benzetti.
Kasavin, yaptığı röportajda, “Housemarque’ın önceki oyunlarında bulunan arcade tarzı bullet hell savaşını kendi bakış açısından ele alışını ve roguelike bir yapıda sunmasını sevdim. Eski zamanlarda üzerinde çalıştığımız hack-and-slash Bastion oyununu planlı olarak geri getirdiğimiz ve onu roguelike bir yapıya yerleştirdiğimiz gibi bizimle paralellik gösteriyor.” şeklinde konuştu.
Kasavin, roguelike türünün hâlâ keşfedilecek çok şeyi olduğuna inandığını ve Hades gibi Returnal’ın da bir hikaye anlatırken ölme ve tekrar tekrar geri dönme fikrini araştırdığını ekledi. Yönetmen sözlerine şöyle devam etti: “Bir oyun yaptığınızda, en iyisi olmaya ya da bir şekilde benzersiz olmaya çalışırsınız. Birçok roguelike oyuna rağmen, türü daha fazla keşfetmek için bolca yer olduğunu hissettik. Yapıyı bir hikaye anlatmak için bir öncül olarak kullanmak ve birinin öleceği ve tekrar tekrar geleceği bir senaryo hakkında düşünmek istedik. Ve Returnal da bu soruyu da araştırıyor.”
Returnal, adeta roguelike türünün modern bir versiyonu olarak geldi. Oyunun şimdiye kadar 560 binden fazla kopya sattığı düşünüldüğünde başarısız olduğu söylenemez. Sony, Mayıs ayında oyuncuların Returnal’a 5 milyon saatten fazla zaman ayırdığını ve oyunu başarılı bir yapım olarak kabul ettiğini açıklamıştı. Konsol devi daha sonra geliştirici Housemarque’ı satın alarak da memnuniyetini göstermiş oldu.
Returnal ve Hades arasında kurulan bağ hakkında ne düşünüyorsunuz? Sizce iki oyun tür olarak benzerlikler gösteriyor mu? Yorumlarda fikirlerinizi paylaşabilirsiniz.