Leviathan Baltası’nın arkasındaki God of War geliştiricisi hayatını kaybetti
God of War oyuncularının kullanmaktan keyif aldığı, Kratos’un Leviathan Baltası ve Kaos’un Kılıçları gibi ikonik silahlarının üzerindeki çalışmalarıyla tanınan ve eski bir Santa Monica Studio geliştiricisi olan George Mawle, 2 Eylül’de hayatını kaybetti.
Mawle, oyun geliştirme sektöründe 20 yılı aşkın bir kariyere sahipti. Geçtiğimiz Şubat ayında, yedi yıl geçirdiği Santa Monica Studio’dan henüz duyurulmamış bir proje üzerinde çalışmak için istifa etmişti. Daha öncesinde Radical Entertainment için çalıştı ve yeteneklerini Prototype gibi oyunlarda sergiledi.
2018 yılında çıkan God of War oyununda oynanış mühendisi görevini üstlenen Mawle, Leviathan Baltası’nın fırlatıp geri çekme ve Kaos’un Kılıçları’nın savrulma mekanikleri üzerinde çalıştı. Silahların çarpıcı fiziği, oyundaki aksiyonu tetikleyen en önemli unsurlardan biriydi. Yani oyunun önemli bir kısmında onun imzası olduğu söylenebilir.
Mawle’ın ölümü hafta sonu meslektaşları tarafından duyuruldu ancak ölüm nedeni henüz bilinmiyor. Santa Monica Studio’da dövüş tasarımcısı olarak çalışan Mihir Sheth, Twitter hesabından yaptığı açıklamada aşağıdaki ifadelere yer verdi:
“20 yılı aşkın oyun geliştirme kariyeri boyunca pek çok kişi gibi, beş yılı aşkın bir süredir her gün George’un yanında veya yakınında oturdum. Onunla her gün çalıştım ve şok edici haber beni derinden etkiledi. Sony Santa Monica’dan aylar önce ayrıldı ancak 2013’ün sonlarında aramıza katıldığından beri neşeli ve İngiliz aksanı ve ruhu stüdyoyu doldurmuştu. Bizimle geçirdiği süre boyunca, yeni şeyler için tutkusunu paylaşarak ve sınırları zorlayarak tasarım ekibinin kalbini kazandı.
Santa Monica Studio’da Kratos’un silahları, navigasyonu, RPG sistemleri, sayısız savaş davranışı, tasarımcıları güçlendirmek için komut dosyası sisteminde iyileştirmeler ve çok daha fazlası üzerinde çalıştı. Takımda oyunu tamamlamada ve hataları yok etmede büyük rol oynayan kıdemli bir oyuncuydu.
Söyleyebileceğim daha çok şey var. Eminim birlikte çalıştığı diğer birçok insan için de durum böyledir. Başkalarını da yorumlarda paylaşmaktan memnuniyet duyarım. Oyunlar insanlar tarafından yapılır ve Perşembe günü hepimiz harika birini kaybettik. Seni özleyeceğiz koca adam.”
There's much more I can say, as I'm sure is the case with many other people he's worked with. I'd welcome others to share in the comments. Games are made by people, and we all lost a great one on Thursday.
— Mihir Sheth (@youtheremehere) September 4, 2021
We'll miss you big guy. pic.twitter.com/CR4go6tgDc
Huzur için uyu George Mawle… God of War üzerindeki çalışmalarınla oyunculara unutulmaz anlar yaşattığın için teşekkürler.