PUBG yaratıcısı yeni oyunlarından bahsetti ve bir teknoloji demosu yayınladı
PUBG efsanesinin yaratıcısı Brendan Greene, gelecek projeleri Prologue ve Artemis hakkında yeni bilgiler paylaştı. Ayrıca Preface: Undiscovered World adlı bir teknoloji demosu yayınladı.
Daha çok PlayerUnknown olarak tanınan Greene, 2021 yılında PUBG Studios’un sahibi ve PUBG: Battlegrounds’ı yayınlayan Krafton’dan ayrılmaya ve kendi stüdyosunu kurmaya karar verdiğini duyurmuştu.
O zamanlar Greene, Artemis adlı yeni bir projenin yanı sıra bunun öncüsü olarak planlanan Prologue üzerinde çalıştığını açıklamıştı. Ancak beklenenin aksine bir demoyla karşımıza çıktı.
Geliştirici altı dakikalık yeni bir videoda, Prologue hakkında daha fazla bilgi verdi ve sürpriz bir şekilde Preface: Undiscovered World demosunu Steam‘de yayınladı:
Preface, stüdyonun yeni Melba motorunu test etme imkanı sağlıyor. Proje, Makine Öğrenimi ile gerçek zamanlı olarak dinamik bir gezegen yaratma deneyimi vadediyor. Üstelik her şey bulut hizmetlerine bağımlı olmadan doğrudan GPU’nuzda işleniyor.
Preface, 510 milyon km²’lik bir alanı kaplayan gerçek Dünya boyutunda geniş bir gezegeni keşfetme fırsatı sunuyor. Melba gelişmeye devam ederken, PlayerUnknown Productions oyunculardan geri bildirim bekliyor.
Greene, Preface’i Dünya ölçeğinde bir gezegenin olduğu, çeşitli biyomlar ve onu keşfetmenize olanak tanıyan bazı basit sistemlerin olduğu çok basit bir deney olarak tanımlıyor:
“Arazi teknolojisinin çalışma şekli, bir yere gidene kadar o yerin keşfedilmemiş olması. Biyomun ne olduğunu, oraya varana kadar zeminin nasıl göründüğünü bilemezsiniz, bu yüzden gerçekten Undiscovered World (Keşfedilmemiş bir Dünya) diyebiliriz.”
PlayerUnknown Productions CTO’su Laurent Gorga, Preface ve Prologue’un, stüdyonun tam ölçekli oyunu Artemis’e güç verecek teknoloji üzerinde çalışmak için iki farklı girişim olduğunu açıklıyor:
“Aynı anda iki proje üzerinde çalışmamızın nedeni, izole geliştirilen teknolojiye inanmamam. Bu yüzden Unreal Engine’de olan Prologue var ama teknolojimizin bir kısmını bir dünya oluşturmak için kullanıyoruz. Daha çok ölçeğe vurgu yapan Preface var, bu yüzden soruna her iki uçtan da yaklaşıyoruz.
Ve sonra farklı ürünlerimiz olacak – ve ürünler diyorum çünkü bazen bir oyun, bazen teknik bir demo, bazen farklı bir şey olacak – bu, teknolojinin bir sonraki adıma geçmeye hazır olduğunu kanıtlamamıza yardımcı olacak.”
Prolog: Go Wayback! hayatta kalma türünde tek oyunculu, açık dünya türünde bir oyun olarak gelecek. Steam sayfası erişime açıldı ve istek listenize ekleyebilirsiniz.