The Last of Us yönetmeni artık büyük oyunlardan uzaklaşmaya başladığını düşünüyor
Neil Druckmann, The Last of Us ve Uncharted gibi büyük oyunlardaki çalışmalarıyla tanınıyor. Ancak başarılı yönetmen artık yorulmuş gibi görünüyor.
Rapçi Logic’in Logically Speaking podcast’inde konuşan Druckmann, elinde çok fazla büyük oyun kalmamış olabileceğini söyledi. Yönetmen artık yaptığı işin stresli geldiğini belirtti.
Druckmann, “Sanırım kendimi sonsuza kadar bu ölçekte oyun yaparken göremiyorum. Bu çok fazla ve senden çok şey alıyor. Dünya çapında böylesine çok insanı ve birden fazla stüdyoyu yönetmek çok stresli.” dedi.
Neil Druckmann, daha stressiz ve sade bir hayat istiyor
Yönetmen, daha sade, stressiz bir hayata geçiş yapmayı hayal ediyor ve özellikle kızı artık ergenlik çağına ulaşmışken, çocuğuyla daha fazla zaman geçirmek istiyor:
“Hayatınızda çocuklarınızın bir numara olduğu, benim de benzer bir yerde olduğum bu yeni aşamaya nasıl girdiğinizden bahsediyordunuz. Şunu biliyorum ki, özellikle kızım artık 13 yaşında ve hayat onu benden uzaklaştırıyormuş gibi hissediyorum.
Zamanın sınırlı olduğunu biliyorum, bu yüzden benim için çok değerli ve benimle vakit geçirmek istediklerinde onu boşa harcamak istemiyorum. Evet, hayatımın öyle bir noktasındayım ki, ‘Oyunun sonu nedir?’ Sonu ne zaman gelecek?’ diye düşünmeye başlıyorsunuz.”
Druckmann ayrıca büyük bir Quentin Tarantino hayranı olduğunu ve yönetmenin 10’dan fazla film yapmama yönündeki yorumlarına sadık kalıp kalmadığını öğrenmek istediğini söyledi.
Tarantino’nun sonunda amacına ulaşacağını ancak sonunda dizilere yöneleceğini veya yaratıcı başka bir şey yapacağını düşünüyor. Kendisi de büyük oyunlara aynı şekilde yaklaşıyor:
“Kendimi daha sade ve daha az stresli bir şeye geçiş yaparken görebiliyordum, bu da hâlâ yaratıcı işlere sahip olmamı sağlıyor. Ama biliyorsunuz, bu oyunlardan içimde daha kaç tane var diye düşünmeye başladım, o kadar da yok.”
Naughty Dog eş başkanı, yine de son dönemde HBO’nun Last of Us dizisi ve Universal Studios’un Halloween Horror Nights deneyimi gibi diğer yaratıcı projeler üzerinde çalışmaktan gerçekten keyif aldığını ekledi.
Uncharted 2 kırılma noktası oldu
Son olarak Druckmann, 2009’da çıkan giren Uncharted 2’nin ardından her şeyin değiştiğini ve kendi başarısının kurbanı olduğunu söyledi:
“Uncharted 2, üzerinde çalıştığım oyunların yapımında en çok eğlendiğim oyundu çünkü Uncharted 1 pek çok kişi tarafından sevildi ancak bu kadar büyük bir başarı olmadı. Yine de yeterince başarılı olduk ve Sony’yi mutlu ettik, yeterince para kazandık.
Ancak Uncharted 2 ile gerçekten özel bir şeye sahip olduğumuzu hissettik, sanki hepimiz bunu biliyorduk. Radarın altında uçtuğumuzun farkındaydık ve kimse bizim sunacağımız şeyi beklemeyecekti.
Gecenin geç saatlerine kadar çok oyunculu oyunlar oynadığımızı hatırlıyorum, sadece bir dostluk vardı ve stres yoktu. Sonrasında Uncharted 2’den sonra her şey inanılmaz derecede stresliydi, çünkü artık alçaktan uçmuyorsunuz. Radar gibi artık herkes bir şeyin harika olmasını bekliyor.
Ve şunu düşünmelisiniz: ‘Bunu nasıl harika hale getiririz ve nasıl sadece kendimizi tekrar ediyormuşuz gibi hissettirmeyecek bir şekilde nasıl yaparız?’ Bu yüzden her zaman harika ve yeni işler yapmak zorundasınız, ki bu gerçekten çok zor.”
The Last of Us yönetmeni artık iyi bir aile babası olma yolunda ilerlemek istiyor gibi görünüyor. Umuyoruz ki, bizi oyunlarından mahrum etmeden mutluluğu yakalar.