Uluslararası Oyun Geliştiricileri Derneği geçtiğimiz yılın en iyi oyunlarını seçti
2021’in sonlarına doğru ilerledikçe yılın en iyi oyunları ödüllerine kavuşmaya başladı. Uluslararası Oyun Geliştiricileri Derneği (International Game Developers Association – IGDA), bu yıl ilk kez düzenlediği ödül etkinliğinde alışılmışın dışında bir formatla geçtiğimiz yılın en iyi oyunlarını seçti.
IGDA, Küresel Oyun Endüstrisi Ödülleri‘nin (Global Industry Game Awards) ilk kazananlarını açıkladı. Oyunlar, sanat, ses, mühendislik ve teknoloji, destek gibi daha birçok kategoride yarıştı. Supergiant Games’in roguelike aksiyon RPG oyunu Hades, topladığı ödüllerle etkinliğin yıldızı oldu.
Hades seslendirme, 2D animasyon, sistem tasarımı, anlatı tasarımı ve açılış dahil olmak üzere toplamda 9 ödül kazanadı. Ori and the Will of the Wisps, Ghost of Tsushima, Half-Life: Alyx ve The Last of Us Part II de etkinlikte öne çıkan diğer oyunlar oldu.
Küresel Oyun Endüstrisi Ödülleri’nin kazananları:
Sanat
- 2D Animasyon – Hades (Supergiant Games)
- 2D Karakter Tasarımı – Hades (Supergiant Games)
- 2D Çevre Sanatı – Ori and the Will of the Wisps (Moon Studios)
- 3D Animasyon – The Last of Us Part II (Naughty Dog)
- 3D Karakter Sanatı – Cyberpunk 2077 (CD Projekt RED)
- 3D Çevre Sanatı – Ghost of Tsushima (Sucker Punch)
- Sinematografi – The Last of Us Part II (Naughty Dog)
- UI Sanatı – Hades (Supergiant Games)
- Görsel Efektler – Noita (Nolla Games)
Ses
- Müzik Besteleme – DOOM Eternal (iD Software)
- Ses Tasarımı – Ghost of Tsushima (Sucker Punch)
- Seslendirme – Hades (Supergiant Games)
Tasarım
- Erişilebilirlik Yeniliği – Assassin’s Creed Valhalla (Ubisoft Montreal)
- Oynanış Tasarımı – Fall Guys: Ultimate Knockout (Mediatonic)
- Seviye Tasarımı – Half-Life: Alyx (Valve Corporation)
- Önemli Oyun Tasarımı – Polybridge 2 (Dry Cactus)
- Sistem Tasarımı – Hades (Supergiant Games)
- UI/UX – Hades (Supergiant Games)
Mühendislik ve Teknoloji
- Yeni Teknolojideki Başarılar – Half-Life: Alyx (Valve Corporation)
- Yapay Zeka – Assassin’s Creed Valhalla (Ubisoft Montreal)
- Ses Teknolojisi – Ghost of Tsushima (Sucker Punch)
- Motor Teknolojisi – Unreal Engine 4 (Epic Games)
- Oynanış Teknolojisi – Half-Life: Alyx (Valve Corporation)
- Grafik Teknolojisi – Noita (Nolla Games)
- Ağ Teknolojisi – Microsoft Flight Simulator (Asobo Studios)
- Sistem Teknolojisi – Watch Dogs: Legion (Ubisoft Toronto)
Destek
- Topluluk Yönetimi – Among Us (Innersloth)
- Müşteri Desteği – Fall Guys: Ultimate Knockout (Mediatonic)
- Pazarlama – Xbox Game Pass (Microsoft)
- Üretim/Yönetim – Insomniac Games
- Kalite Güvencesi – DOOM Eternal (iD Software)
- Araştırma ve Analiz – Microsoft Flight Simulator (Asobo Studios)
Yazım ve Anlatı
- Diyalog – Hades (Supergiant Games)
- Anlatı Tasarımı – Hades (Supergiant Games)
- Hikaye – The Last of Us Part II (Naughty Dog)
- Dünya İnşası – Ghost of Tsushima (Sucker Punch)
Çeşitli
- Açılış – Hades (Supergiant Games)
- Yaklaşan Bağımsız Yapımcı – Kinetic Games
- Çeşitlilik ve Kapsayıcılık – Microsoft
Hades, geçtiğimiz yıl 2020’nin en iyi oyunlarından biri olarak geniş çapta tanındı. Game Developer Choice Awards ve SXSW Gaming Awards dahil olmak üzere birçok gösteride en büyük ödülü kazandı. Oyun, geçtiğimiz haftalarda PC’nin ardından PlayStation ve Xbox oyuncularıyla buluştu.