Elden Ring hakkında birçok detay ve oynanış süresi ortaya çıktı

George R.R. Martin, en başından beri Elden Ring‘in geliştirilmesinde büyük rol oynadı. Öyle ki, FromSoftware’in kendi başına yapamayacağı şeyleri masaya yatırdı. Oyunun yönetmeni Hidetaka Miyazaki, Martin’in Elden Ring dünyasına katkısının sadece oyunun hikayesine değil, aynı zamanda oyun tasarımına ve sistemlerine de ilham kaynağı olduğunu açıkladı. Ayrıca oyunun tarihini ve oyunculara nasıl özgürlük sağlamaya odaklanacağını kısaca açıkladı.

Miyazaki, IGN ile yapılan röportajda Martin’in oyunun birçok yönüne katılım sağladığını belirterek ünlü yazarı övdü. Elden Ring, The Lands Between adı verilen dünyada sürgün olan bir Tarnished’ın hikayesini konu alacak. Miyazaki, oyuna ve buna bağlı olarak, ülkenin sakinlerine lutfedilen dev bir altın ağaç olan Erdtree ile ilgili ayrıntıları açıkladı.

Erdtree binlerce yıl önce Tarnished’lara lutfedildi, ancak nasıl olduğunu açıklanmasa da sonunda bu lütfu kaybettiler. Ancak bu lutfu bir kez kaybettiklerinde toplum, bu lekelenmiş bireyleri sürgüne gönderir. Oyunun hikayesine yol açan olaylardan biri Elden Ring’i paramparça etti ve Erdtree, Tarnished’ı The Lands Between’e geri çağırdı. Miyazaki oyunun geçtiği dünya olan “The Lands Between” adını Martin’in bulduğunu ve oyunun mitlerini, tarihinin temelini attığını belirtti. Buna ek olarak, Martin birçok boss konseptini de açıkladı. Elden Ring’deki ana boss’ların aslında yarı tanrılar olduğunu ve Elden Ring parçalandıktan sonra parçaların kusurlu gücünü miras aldıklarını söyledi.

Elden Ring

Elden Ring hakkında ortaya çıkan yeni detaylar:

Yönetmen ayrıca Famitsu’ya verdiği bir diğer röportajda, Elden Ring’in dünyası, oynanış süresi, mekanikleri ve daha fazlası hakkında birçok ayrıntıyı ortaya çıkardı. İşte oyuna dair bilinenler:

  • George R.R. Martin, Elden Ring dünyasının temelini attı, gerisi FromSoftware tarafından yapıldı.
  • Elden Ring, FromSoftware’in gelecekteki oyunlarda yapmak istediklerinin temelini oluşturdu.
  • Ana karakterin hikayesi ve görünümü, Sekiro’nun aksine oyuncu tarafından oluşturuluyor.
  • Elden Ring’de oyuncuyu görev hedeflerine yönlendirmenin bir yolu olacak, ancak buna uymanıza gerek olmayacak.
  • Oyundaki boss sayısı sınırlı olacak, boss savaşları için bir düzen yok. İsteğe bağlı savaşabileceğiniz boss’lar da bulunacak.
  • Oyuncular, Dark Souls’taki gibi parçaları toplayarak hikayeyi inşa edecek.
  • Farklı zindanlar olarak işlev gören, yarı tanrı karakterler tarafından yönetilen 6 ana bölge yer alacak.
  • Oyunun bir ana merkezi/şehri var.
  • Dark Souls ile aynı oyun sistemi açık dünyaya uygulandı.
  • Savaşta size yardımcı olması için bir “ruhsal beden” çağırabilirsiniz (summoning system). Ruhlar eşya olarak toplanabilir ve donanılabilir. Farklı ruh türleri var ve onları saldırı, savunma, yem olarak vb. kullanabileceksiniz. Ruhlar geliştirilebilir, ancak oldukça işe yaramaz ruhlar da var.
  • Oyunun birden fazla sonu olacak.
  • Elden Ring, stüdyonun önceki oyunlarına göre çok daha yüksek bir özgürlük derecesine sahip olacak.
  • Dark Souls III’teki savaş sanatları geri dönecek ancak bir silaha sabitlenmeyecek (~100 teknik)
  • Elden Ring, çıkış tarihine sadık kalacak.
  • Oyun, açık arazilerde keşif sırasında çok oyunculu (4 oyuncu) desteğine sahip olacak ancak çok oyunculu modda atlarınızı süremezsiniz.
  • Elden Ring, oyuncunun dünya keşifleri ve karşılaşmaları sırasında sahip olduğu birçok farklı seçenek nedeniyle daha “yönetilebilir” olacak. Ancak yine de birçok zorlu düşman var.
  • Keşif yapmayı sevenleri motive etmek için düşme hasarı düşük olacak.
  • Bir dünya haritası var ama zindanların bir haritası yok.
  • Elden Ring, malzemelerle bir crafting sistemine sahip olacak.
  • Miyazaki, oyun süresinin çok fazla keşif ve yan görev olmadan yaklaşık 30 saat olduğunu tahmin ediyor.
  • Dark Souls’un eşzamanlı olmayan çok oyunculu bileşenleri geri dönüyor; görünüşe göre gruplar oluşturabilecek ve onların mesajlarına vb. daha yüksek öncelik verebilirsiniz.
  • Elden Ring bir anahtar kelime sistemine sahip ve çok oyunculu grup boyutunda sınır yok (kooperatif oyunda maksimum 4 oyunculu).

Elden Ring, 21 Ocak 2021‘de PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X/S ve PC (Steam) için piyasaya sürülecek. Geçtiğimiz günlerde yayınlanan oynanış fragmanına buradan ulaşabilirsiniz.

Yorum yazın

E-posta adresiniz gösterilmeyecek.