Sony, çapraz platformu destekliyor ve geliştiricileri teşvik ediyor
Çapraz platform desteği, yıllar süren tartışmaların ardından son dönemde Sony tarafından benimsenmeye başladı. Sony Interactive Entertainment CEO’su Jim Ryan, Axios‘a verdiği röportajda şirketin çapraz oyunu desteklediğini ve geliştiricileri teşvik ettiğini belirtti.
Ryan, PlayStation platformlarında çapraz platform desteğinin etkinleştirildiği oyunların sayısının artmaya devam edeceğini söyledi ve Fortnite, Rocket League, Call of Duty, Minecraft ve Destiny 2 gibi örnekleri öne sürdü. Sony, geçmişte çapraz platform desteği konusundaki katı tutumu nedeniyle sık sık eleştiriliyordu. Konsol devi nihayet 2018’de pes etti ve Fortnite ile başlayarak platformlar arası oyunu ekosisteme dahil etti.
Ryan’ın Axios’a yaptığı açıklama, Sony’nin çapraz platformu tamamen benimsediğini göstermiyor. Gearbox Software CEO’su Randy Pitchford, Borderlands 3‘ün çapraz oyun desteğinin sertifikasyon amacıyla PlayStation platformlarında devre dışı bırakılması gerektiğini yakın zamanda açıklamıştı. Bu, yayıncı 2K Games tarafından ortaya konan bir gereklilikti. Ne Gearbox ne de Sony konuyla ilgili ayrıntılı bilgi vermedi.
Axios, Ryan’a konuyla ilgili sorular yöneltse de, SIE CEO’su uzun süredir ilişki içinde oldukları bir ortakla bu iş sorununu tartışmak istemediğini ve Sony’nin politikalarının tüm yayıncılar arasında tutarlı olduğunu belirterek yorum yapmaktan kaçındı. Sorunun ne olduğu henüz belli değil.
Son olarak Blizzard, takım tabanlı nişancı oyunu Overwatch‘a çapraz platform desteğinin geleceğini açıklamıştı. Sony’nin gelecekte çapraz platforma yönelik yaklaşımını nasıl şekillendireceğini merakla bekliyoruz.